keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Somesta

Olen alkuperäisellä nimimerkillä ensin rekistöröitynyt Facebookiin vasta sen jälkeen Twitteriin. Huomasin melko nopeasti, ettei Facebook ole niin käytännöllinen kuin Twitter. Kun tarkoituksenani ei ole kuin heittää lyhyttä omaa, lainattua tai varastettua läppää julkisuuteen. Toinen syy Twitteriin siirtymisessä oli se, että Naamakirjassa ensialkuun ei mulla ollut kavereita tai seuraajia, jotka olisivat peukuttaneet tai kommentoineet päivityksiäni ja joiden kanssa olisi voinut "keskustella" tai heittää läppää asiastavtai asian vierestä. Joten Twitter on ollut mulle se helpompi ja käytännöllisempi sosiaalinenmedia. Olen yhdistänyt nämä kaksi mediaa, joten kaikki mitä julkaisen Twitterissä, päivittyy automaattisesti Naamakirjassa.
Silloin tällöin kirjaudun Facebookiin ja jos kaveripyyntöjä on tullut, niin hyväksyn ne pienellä varauksella, riippuen vähän kaveripyynnön lähettäjän profiilista, minkälaisia kavereita hänellä on entuudestaan sekä löytyykö kuinka paljon kuvia ja päivityksiä (miehän olisin sitten ainakin vähän epäilyttävä).
Nyt on sitte innokkaimmat miehet Facebookissa alkaneet pommittamaan viesteillä oikein urakalla. Parille innokkaimmalle ei oikein ole riittänyt vastaukseksi, että olen Facebookissa erittäin passiivinen, eikä mulle kannata lähettää viestejä muualle kuin sähköpostiin tai Twitterissä. Ja sähköpostiosoite löytyy blogin etusivulta. Muutamat ovat heti ensimmäisenä tiedustellut webkamerasta ja sen käyttömahdollisuudesta (siis nettiseksistä) tai rohkein kyllä ehdotti pientä seksiseikkailua (viestissä väitti olevansa sinkku, mutta naamakirjassa oli parisuhdestatuksena kihloissa X.X:n kanssa).
Vaikka olen seksuaalusesti aktiivinen, tykkään ja olen kiinnostunut seksistä, niin ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin sosiaalisessamediassa aktiivinen vain sen vuoksi, että hakisin itselleni seksiseuraa. Ja jos jostain syystä etsisinkin itselleni seksiseuraa, niin käytän ihan muita väyliä kuin sosiaalistamedia.
Aktiivisimmille kyselijöille on ihan näin julkisesti pakko kertoa (kun henkilökohatiset viestit eivät mene jakeluun), etten tule kertomaan oikeaa nimeäni, puhelinnumeroa, työpaikkaani tai omaa henkilökohtaista sähköpostiosoitettani. Nykyisen asuinpaikkakuntani julkaiseminenkin voi olla riskialtista, vaikka tämä onkin noin 22 tuhannen kyläpahanen. Alteregoni on julkinen, mutta mulla on myös yksityisyyteni, jota en halua jakaa kaikkien tuntemattomien ja puolituttujen kanssa.
Samantien tien informoin, etten ole kiinnostunut netti- tai puhelisinseksistä, joten ei kannata edes ehdottaa. Sähköpostitse voidaan seksistä, parisuhteista, miehistä ja naisisra sekä muistakin asioista, jos ei twitterviestien lyhyyden tai julkisuuden vuoksi halua käyttää Twitteriä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos!